Een nieuw festival, hoe communiceer je daarover?
The Amsterdam Beerfair (TAB) werd in september 2016 voor de eerste keer georganiseerd. Hoe zorg je er voor dat er mensen komen en hoe zorg je ervoor dat je in de aandacht van de pers komt?
De organisatie van TAB benaderde mij voor communicatieadvies. Gezamenlijk hebben we communicatieplan opgesteld. We hebben het ‘verhaal’ achter het festival opgesteld en ik adviseerde over de benadering van de media.
Ik heb een overzicht gemaakt van geschikte media om het festival onder de aandacht te brengen. Daarbij heb ik gekozen voor een mix van ‘oude’ en ‘nieuwe’ media. Naast de kranten (regionaal en landelijk), zijn ook vloggers en bloggers aangeschreven.
Daarnaast heb ik ook meegewerkt aan de visuele communicatie van het festival. Ik heb banners ontworpen, evenals flyers en posters en het programmaboekje. Daarbij werd samengewerkt met een kunstschilder.
» Meer informatie: http://www.tabfestival.com/